Wikia

Percy Jackson Wiki

Afrodyta

Komentarze14
432strony na
tej wiki
Afrodyta   Wenus    
Afrodyta
Afrodyta.jpg
Tytuł
Bogini miłości i piękna
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Każdy kolor
Kolor włosów: Każdy kolor
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina: Hefajstos (mąż)
Silena, Drew, Piper i inni (dzieci)
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Katopris
Dom: Olimp
Grecka/Rzymska forma: Wenus
Występowanie: Złodziej Pioruna (film)
Klątwa Tytana
Bitwa w Labiryncie (wspomniana)
Ostatni Olimpijczyk
Zagubiony Heros
Znak Ateny
Aktor: Serinda Swan

Afrodyta -to grecka bogini miłości, seksualności, przyjemności, piękna i pożądania. Jej rzymskim odpowiednikiem jest Wenus. Afrodytę zagrała Serinda Swan w filmie ,,Złodziej Pioruna".

HistoriaEdytuj

Po tym, jak Kronos poćwiartował Uranosa, wrzucił szczątki ojca do morza i z piany wyłoniła się Afrodyta. Mówi się, że morze, w którym się urodziła (chociaż niektóre mity mówią, że była córką Zeusa i bogini Dione) znajdowało się w pobliżu Pafos, miasta na wyspie Cypr na Morzu Śródziemnym. Później dołączyła do Olimpijczyków, po tym jak Zeus objął władzę i szybko stała się źródłem konfliktu między bogami. Choć miał ochotę wziąć ją dla siebie, Zeus ostatecznie oddał ją Hefajstosowi. Niezadowolona z małżeństwa Afrodyta miała romans z przystojnym i namiętnym Aresem nawet po tym, jak jej mąż upokorzył ją publicznie, odsłaniając jej związek. Miała romanse z wieloma śmiertelnikami i bogami w ciągu wieków.

OsobowośćEdytuj

Plik:Afrodyta.png

Afrodyta to osoba zarówno temperamentna i próżna. Jest ona także podstępna, zalotna i uwodzicielska. Pomimo tych cech, jest zarówno bardzo kochająca i namiętna, walczy o wiarę w miłość, która jest absolutna i prawdziwa. Afrodyta jest bardzo życzliwa i łagodna dla tych, którym sprzyja i głęboko troszczy się o swoje dzieci, jak i ich ojców. Przewodniczy najpotężniejszym ludzkim uczuciem, ona ma wielki wgląd do śmiertelnych emocji, a także śmiertelnej natury. Jest również idealistką. Bardzo lubi różnego rodzaju przyjęcia.

WyglądEdytuj

Afrodyta jest uosobieniem piękna. Bardzo poważnie przejmuje się swoim wyglądem, gdy widzi najmniejszy, mikroskopijny błąd, musi go poprawić. Jak widać w ,,Klątwie Tytana", gdy Percy trzymał jej lustro, cały czas nie mógł pojąć, w którym miejscu dostrzega jakikolwiek błąd. Podczas rozmowy z nim miała na sobie czerwoną sukienkę i włosy w kaskadzie loków. Percy myślał, że gdy się uśmiecha, wygląda jak Annabeth, a później jak aktorka z TV, w której zakochał się w V klasie.

Gdy Piper zobaczyła ją w sklepie Medei podczas snu, jest ona postrzegana zupełnie inaczej. Afrodyta miała włosy do ramion, leżące jej wdzięcznie na szyi i wielką postać. Miała też na sobie dżinsy i śnieżny biały top, patrząc na ubrania na 50% zniżki na stojaku. Największą zmianą jest to, że podczas wizyty w śnie Piper Afrodyta nie miała makijażu.  Wybrała bardziej prosty wygląd, co jest być może wynikiem tego, iż Piper nie lubi używać makijażu lub robić z siebie zbyt dziewczęcą.

Dzieci Afrodyty występujące w seriiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Afrodyta jest inspiracją dla afrodyzjaków.
  • Planeta Wenus została nazwana imieniem rzymskiej odpowiedniczki.
  • Jest najstarszą olimpijką.
  • Chociaż jest boginią, poniekąd narodziła się z Uranosa.
  • Ma przepaskę dzięki której wydaje się być jeszcze piękniejsza.
  • Ma zdolność do zmiany wyglądu; każdemu objawia się jako jego własny, indywidualny ideał piękna.
  • W Mitologi Greckiej była zazdrosna o Psyche że uważali ją piękniejszą od niej, więc zesłała Erosa by zakochała się w najbrzydszym człowieku świata, lecz ten zakochał się w niej.

Więcej od Wikii

Losowa wiki