Wikia

Percy Jackson Wiki

Iris

Komentarze0
427stron na
tej wiki

Iris
Iris.jpg
Tytuł
Bogini tęczy
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Brązowe
Kolor włosów: Czarne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina: Butch (syn)

inne dzieci Iris

Taumus (ojciec)

Elektra (matka)

Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Ciasteczka bezglutanowe
Dom: Olimp
Grecka/Rzymska forma: Iris
Występowanie: Syn Neptuna
İris.Goddes of Rainbow..jpg
Iris.png

Iris- grecka bogini tęczy, posłanka bogów (zwłaszcza Zeusa i Hery). Nie wykonywała poleceń bogów, tylko je oznajmiała. Uchodziła za córkę boga Taumasa i okeanidy Elektry. Według niektórych podań była też pokojówką Hery.

Iris w książkach RiordanaEdytuj

Już w serii "Percy Jackson i bogowie olimpijscy" jest o niej wzmianka. To dzięki niej bohaterowie mogą kontaktować się z pomocą iryfonu. Wystarczy utworzyć tęczę, a potem wrzucić do niej złotą drachmę ze słowami "Irydo, bogini tęczy, przyjmij moją ofiarę".

Po II Wojnie Tytanów, w Obozie Herosów pojawił się domek dla dzieci Iris- nosi numer 14.

Samą boginię spotykamy w książce "Syn Neptuna".  Prowadzi sklep z ekologiczną żywnością "Tęcza- ekologiczna żywność & styl życia" , w którym pracują również nimfy chmur- poznajemy jedną z nich, Runo.

"(...)Rozbrzmiał flet, jakby wkroczyli na scenę. W obszernych niszach stały puszki z orzechami i suszonymi owocami, kosze pełne jabłek i stojaki z ręcznie ufarbowanymi koszulami i muślinowymi sukienkami w stylu Cynki Dzwoneczek. Z sufitu zwisały bambusowe i metalowe dzwonki. Wzdłuż ścian stały szklane gablotki z kryształowymi kulami, wahadełkami, plecionymi łapaczami snów i mnóstwem innych, równie dziwacznych przedmiotów. Gdzieś musiało tlić się kadzidełko. Pachniało, jak palony bukiet kwiatów (...) Poprowadziła ich wzdłuż półek z produktami rolnymi, między koszami bakłażanów, kiwi, owoców lotosu i granatów. (...) Wychyliła się przez ladę zawaloną dziwnymi posążkami- kiwającymi głowami chińskimi kotami, medytującymi Buddami, miniaturkami świętego Franciszka i zupełnie zwariowanymi ptaszkami w cylindrach, pijącymi kolorowe płyny."

Opis sklepu Iris, "Syn Neptuna"Edytuj

W rozmowie Iris z Frankiem, bogini przypomina mu historie o jego rodzinie i mówi, że półbóg ma wiele talentów. Wspomina też, że kiedyś była na każde rozkazy bogów, była posłuszna. Przeżyła wiele tysiącleci służąc innym i nie odkryła własnej tożsamości. Nie ma świętego zwierzęcia, nie budowano jej świątyń. Później nauczyła się odmawiać. Założyła swój sklep, stała się wolna.

WyglądEdytuj

"W głębi sklepu, za ladą ze staroświecką ladą, stała kobieta w średnim wieku, o oliwkowej skórze, długich, czarnych włosach, w okularach bez oprawek i koszulce, na której widniał napis: 'Bogini żyje'. Na szyi miała sznury bursztynów, a na palcach pierścienie z turkusami. Pachniała jak płatki róży. Wyglądała dość przyjaźnie, ale było w niej coś, co sprawiło, że Frank poczuł się tak, jakby miał się zaraz rozpłakać. Dopiero po chwli zorientował się, co to jest- sposób, w jaki uśmiechała się tylko jednym kącikiem ust, ciepły, brązowy kolor jej oczu, przechylenie głowy, jakby zadawała jakieś pytanie. Przypominała mu matkę".

Opis wyglądu bogini, "Syn Neptuna"Edytuj

CharakterEdytuj

Iris to nieco zwariowana, ale przyjazna, uśmiechnięta, żywa i wesoła bogini. Uwielbia ekologiczną żywność i ekologiczny styl życia. Lubi półbogów, pomaga im, jest bardzo życzliwa dla młodych herosów.

CiekawostkiEdytuj

  • W książce Riordana "Zagubiony Heros" poznajemy jedno dziecko Iris, Butcha
  • W mitologii uważana była też za żonę Zefira i matkę Erosa.
  • Nierzadko nosi symbol Hermesa- Kaduceusz.
  • po hiszpańsku "arco iris" znaczy tęcza
Percy-Jackson-people-the-heroes-of-olympus-27783439-1642-2143.jpg

Hazel, Percy, Frank i Runo- nimfa chmur pracująca w sklepie Iris.

Więcej od Wikii

Losowa wiki